Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Kiezen voor onze school
    • Missie & visie
    • Schoolgids
    • Individuele groei door motivatie
    • Gesprekken met ouder en kind
    • Onze stichting
    • Schoolplan
    • Passend onderwijs
    • Pedagogisch vakmanschap
    • Kunst en cultuur
    • Samen onderzoeken en ontdekken
    • Leerlingenraad
  • Praktische informatie
    • Team
    • Schooltijden
    • Vakantierooster
    • Gymnastiekrooster
    • Verlof
    • Ziekmelding
    • Hoe gaan we om met pesten
    • Klachtenregeling
    • Vacatures
  • Ouders
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderraad
    • Klassenouder
  • Aanmelden
    • Kiezen voor onze school
    • Kennismaken en aanmelden
    • Wennen en instromen
    • Contact
Gesprekken met ouder en kind
Eigenaarschap
Kunst en cultuur
Pedagogisch vakmanschap

Klachtenregeling

Als er een klacht is

En soms gebeurt er iets op school waarvan u zegt: “Dat hoort niet, dat mag niet gebeuren.” Als dat zo is, is het belangrijk dit bespreekbaar te maken. Als u een klacht heeft over de dagelijkse gang van zaken in de school kunt u terecht bij de leerkracht van uw kind en bij de leiding van de school.

De meeste klachten zullen in onderling overleg op een juiste wijze worden afgehandeld. Als de klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, of als de aard van de klacht daar aanleiding toe geeft, kunt u een beroep doen op de klachtenregeling.  Het bestuur van de Stichting Onderwijs Primair heeft voor de openbare basisscholen een klachtenregeling vastgesteld (zie hieronder). De klachtenregeling geeft ouders en personeel individueel recht om te klagen over gedragingen en beslissingen – en het nalaten daarvan – van het bevoegd gezag of het personeel. Ook is het mogelijk om te klagen over gedragingen van andere ouders of leerlingen.

Indien men van de klachtenregeling gebruik wenst te maken, kan men daartoe contact opnemen met de interne vertrouwenspersoon, Jessica Voorrips en Nicky Verburg. Zij gaan na of u geprobeerd heeft de klacht met de aangeklaagde of de directeur van de school op te lossen. Als dat niet gelukt is, kan zij u desgewenst verwijzen naar de externe vertrouwenspersoon. Voor de openbare basisscholen die vallen onder het bestuur van de stichting Onderwijs Primair is een externe vertrouwenspersoon benoemd. Deze zal nagaan of door bemiddeling een oplossing bereikt kan worden. De externe vertrouwenspersoon kan de betrokkene zo nodig verwijzen naar andere instanties. Hij kan de klager eventueel begeleiden bij de verdere procedure. 

Klachtenregeling Stichting Onderwijs primair

Voor klachten over seksuele intimidatie en seksueel misbruik, lichamelijk en geestelijk geweld, grove pesterijen, extremisme en radicalisering bestaat een landelijk meldpunt vertrouwensinspecteurs: 0900-1113111 (lokaal tarief)

Vertrouwenspersoon Jessica Voorrips 
jessicavoorrips@onderwijsprimair.nl en Nicky Verburg nickyverburg@onderwijsprimiar.nl

OBS De Schakel

Kerkweg 82
2935 AK
Ouderkerk aan den IJssel

0180-681994

directie.schakel@onderwijsprimair.nl

Schooltijden

Ma 8:30 uur tot 14:00 uur
Di 8:30 uur tot 14:00 uur
Wo 8:30 uur tot 14:00 uur
Do 8:30 uur tot 14:00 uur
Vr 8:30 uur tot 14:00 uur

Onderwijs Primair

Stichting Onderwijs Primair is een stichting voor openbaar onderwijs. Dat betekent dat de wezenskenmerken van het openbaar onderwijs uitgangspunt zijn in ons denken en handelen.


Klik hier voor meer informatie

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools