Tekstgrootte

  • Home
  • Kiezen voor onze school
    • Missie & visie
    • Schoolgids
    • Individuele groei door motivatie
    • Gesprekken met ouder en kind
    • Onze stichting
    • Schoolplan
    • Passend onderwijs
    • Pedagogisch vakmanschap
    • Kunst en cultuur
    • 21ste eeuwse vaardigheden
    • Leerlingenraad
  • Praktische informatie
    • Schoolkalender
    • Team
    • Schooltijden
    • Vakantierooster
    • Gymnastiekrooster
    • Verlof
    • Ziekmelding
    • Nieuwsarchief
    • Hoe gaan we om met pesten
    • Klachtenregeling
    • Vacatures
  • Ouders
    • Medezeggenschapsraad
    • Ouderraad
    • Klassenouder
  • Aanmelden
    • Kiezen voor onze school
    • Kennismaken en aanmelden
    • Wennen en instromen
    • Contact
Gesprekken met ouder en kind
Individuele Groei
21-ste eeuwse vaardigheden
Pedagogisch vakmanschap

Klachtenregeling

Als er een klacht is
Met een klacht over de dagelijkse gang van zaken in de school, kunt u terecht bij de leerkracht van uw kind en de leiding van de school. De meeste klachten zullen in onderling overleg op een juiste wijze worden afgehandeld. Als de klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, of als de aard van de klacht daar aanleiding toe geeft, kunt u een beroep doen op de klachtenregeling.

Het bestuur van de Stichting Onderwijs Primair heeft voor de openbare basisscholen een klachtenregeling vastgesteld en is aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie (LKC). De klachtenregeling geeft ouders en personeel individueel recht om te klagen over gedragingen en beslissingen, en het nalaten daarvan, van het bevoegd gezag of het personeel. Ook is het mogelijk om te klagen over gedragingen van andere ouders of leerlingen. 

Klachtenregeling Stichting Onderwijs primair

Voor het aanspreken van de klachtenregeling kan contact opgenomen worden met de schoolcontactpersoon. Dit teamlid gaat na of u geprobeerd heeft de klacht met de aangeklaagde of de directeur van de school op te lossen. Als dat niet gelukt is, kan de contactpersoon u desgewenst verwijzen naar de vertrouwenspersoon. Voor de openbare basisscholen die vallen onder de stichting Onderwijs Primair is een vertrouwenspersoon benoemd. De vertrouwenspersoon gaat na of door bemiddeling een oplossing bereikt kan worden. De vertrouwenspersoon kan de betrokkene zo nodig verwijzen naar andere instanties. Hij/zij kan de klager eventueel begeleiden bij de verdere procedure. Voor klachten over seksuele intimidatie en seksueel misbruik, lichamelijk en geestelijk geweld, grove pesterijen, extremisme en radicalisering bestaat een landelijk meldpunt vertrouwensinspecteurs.

Namen en adressen vindt u achterin deze schoolgids. 

Bij klachten kunt u contact opnemen met Angelique Westgeest.
angeliquewestgeest@onderwijsprimair.nl

OBS De Schakel

Kerkweg 82
2935 AK
Ouderkerk aan den IJssel

0180-681994
directie.schakel@onderwijsprimair.nl

None

Schooltijden

Ma8:15 uur tot 14:00 uur
Di8:15 uur tot 14:00 uur
Wo8:15 uur tot 14:00 uur
Do8:15 uur tot 14:00 uur
Vr8:15 uur tot 14:00 uur

Onderwijs Primair

Stichting Onderwijs Primair is een stichting voor openbaar onderwijs. Dat betekent dat de wezenskenmerken van het openbaar onderwijs uitgangspunt zijn in ons denken en handelen.


Klik hier voor meer informatie

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools